close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לעשות כסף בלי להסתכן יתר על המידה

מערכת שורשיז אייר, תשפא29/04/2021

באופן טבעי קל יותר להרוויח עוד כסף כשכבר יש לא מעט ממנו, אבל בעמוד זה תמצאו טיפים שימושיים שיעזרו לכם להתחיל לעשות כסף

תגיות:
אין כמעט אדם שלא רוצה לדעת איך לעשות כסף. כסף אמנם לא קונה אהבה, ולא תמיד מהווה ערובה לבריאות מלאה – שני המרכיבים החשובים ביותר בחיים – אבל אין ספק שהוא הופך את החיים לנוחים יותר וגם לבטוחים יותר. באופן טבעי קל יותר להרוויח עוד כסף כשכבר יש לא מעט ממנו, אבל בעמוד זה תמצאו טיפים שימושיים שיעזרו לכם להתחיל לעשות כסף, וגם לשמור עליו כדי שהוא יצטבר לכמות הרצויה מבחינתכם.

זיהוי הזדמנויות לפני שכולם קופצים עליהן
התשובה הטובה ביותר לשאלה איך לעשות כסף היא לזהות הזדמנויות אטרקטיביות עוד לפני שכולם מדברים עליהן. הכלל פשוט: אם כולם משקיעים באפיק מסוים, המחירים בו עולים – ולכן התשואה האפשרית מוגבלת. דוגמה טובה לכך היא המטבעות הדיגיטליים. ב-2010 שער הביטקוין עמד על פחות מסנט אחד. ב-2018 הוא כבר נע סביב ה-10,000$ וב-2021 חצה את רף ה-50,000$!
ואיך תזהו את הדבר הגדול הבא? אין כמובן כללים, והמפתח הוא לקרוא ולהתעמק וכך להבין איזה צורך משמעותי של המין האנושי זקוק למענה חדש. נכון ל-2021 תחום שנראה מבטיח הוא פודטק, והסיבה לכך היא שתעשיות המזון מהחי מכלות את המשאבים של כדור הארץ. אפילו מנכ"ל אסם כבר אמר שאי אפשר יהיה להמשיך לחלוב ולשחוט פרות, ולכן חברות שיספקו חלבונים ממקורות אחרים – בשר מתורבת, מזון מהצומח ואפילו מאכלים מבוססי חרקים – עשויות לספק פתרון מעולה למין האנושי, ורווח יפה למשקיעים שמחפשים דרכים טובות לעשות כסף.

התנהלות חכמה בשוק ההון
שוק ההון אמנם מדשדש בשנים האחרונות, אבל גם כך יש בו לא מעט אפשרויות השקעה חכמות, ובמיוחד לטווח ארוך.
שימו לב: אם המטרה שלכם היא לעשות כסף מהיר, בזמן קצר מאוד, תידרשו להשקיע במניות בעלות רמת סיכון גבוהה. יש לא מעט אנשים שהפסידו בדרך זו סכומי כסף גבוהים, ולכן היא לא מתאימה לכל אחד ואחת.

דרך בטוחה יותר היא להשקיע במדדי מניות ולהתאזר בסבלנות. ישנם מדדים רבים שבהם אפשר להשקיע – למשל ת"א 125 או S&P 500 – ובטווח הארוך כולם עולים, ובשיעורים ניכרים.

איך לעשות כסף בלי לפגוע בסביבה?
לצד השאלה איך לעשות כסף בלי סיכונים מיותרים, חשוב לשאול גם את השאלה איך עושים כסף בלי לפגוע בסביבה.
הסוגיה הזו רלוונטית משתי סיבות: ראשית, גם המאמינים האדוקים ביותר בשוק חופשי וביתרונות הקפיטליזם כבר מבינים שחברות שפוגעות בכדור הארץ או בבני אדם הן חברות שלא כדאי להשקיע בהן – גם מבחינה תדמיתית וגם בגלל שהן עלולות להיפלט מהשוק שבו הן פועלות. בהתאם מדובר בהשקעה עם רמת סיכון גבוהה יחסית, גם אם כיום החברות מציגות רווחים נאים. הסיבה השנייה היא שיש מספיק דרכים לצבור הון משמעותי גם בלי להרוס את הכוכב היחיד שעליו אנחנו יכולים לחיות. אם תלמדו איך לעשות כסף ותיישמו זאת, אבל החיים כאן יהפכו לגיהינום – האם באמת הרווחתם?
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה